Elképesztő növekedés tapasztalható a Volkswagen-csoport elektromos autóinak értékesítésében – írja a CleanTechnica. A német autógyártó hivatalos tájékoztatójából az is kiderült, hogy a menedzsment idén azt tervezi, durván egymillió elektromos autót adnak majd el világszerte.
Hosszú hónapok lejtmenetét követően áprilisban ismét bővült az Egyesült Királyság autópiaca, ráadásul nem is akárhogyan, harmincszor több autó adtak el a szigetországban, mint 2020 azonos időszakában. Az iparági szereplők a friss statisztikákat látva már optimistábbak a jövőt illetően, a teljes évre vonatkozó előrejelzésüket felfelé módosították az eladások tekintetében.
Márciusban már a tizenkettedik egymást követő hónapban nőttek éves összevetésben a járműeladások Kínában a járvány miatt tavaly tavasszal bekövetkezett visszaesés után.
Markus Duesmann Audi-vezér jelentette be, hogy az A4, A6 és A8-as modelleknél felhagynak a belső égésű motorokkal és elektromos meghajtásra állnak át – írja a Telex az Electrivere hivatkozva.
Az Audi Hungaria első plug-in hibrid modellje, egy Audi Q3 Sportback turbókék színben gördült le a gyártósorról ma. Ezzel a vállalat az elektromobiltás következő szintjére lépett.
Az Audi folytatja elektromos offenzíváját: a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával plug-in hibridek gyártása kezdődik Győrben. A konnektorról tölthető modellek bevezetése újabb bizonyítéka annak, hogy az Audi AG hosszú távon tervez a magyarországi gyártóbázisával, amely most még egy lépéssel közelebb került a tisztán elektromos meghajtású járművek előállításához.
A plug-in hibrid modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki működésük során, mint ahogyan azt az autógyártók hirdetik a prospektusaikban – állítja a Transport and Environment (T&E). A környezetvédelmi szervezet éppen ezért arra kéri az országok kormányait, hogy fejezzék be ezeknek a "kamu villanyautóknak" a támogatását: ne nyújtsanak a megvásárlásukhoz pénzügyi segítséget és adókedvezményeket a jövőben. Ez a törekvés természetesen borzasztóan rossz hír azoknak az autógyártóknak, akik az egyre szigorodó előírásoknak elsősorban pont a plug-in hibridek nagyobb arányú értékesítésével akarnak megfelelni a következő években.
A Volkswagen éveken át kereste a megfelelő helyszínt új európai autógyárának, sokáig úgy tűnt, Törökország lesz a befutó, de erről a tervükről végül letettek a németek nyáron. Most viszont bejelentették, hogy hosszas tárgyalások után Szlovákiában hajtanak végre egy egymilliárd eurós beruházást annak érdekében, hogy a már meglévő pozsonyi üzemükben készülhessen a Volkswagen Passat és a Skoda Superb következő generációja. A beruházás, amelynek köszönhetően kétezer új munkahely jön majd létre, hosszú távon biztosíthatja a szlovákiai gyártóbázis jövőjét.
Csak úgy záporoztak kedden a fontos bejelentések Kecskeméten: kiderült, hogy Magyarországon elsőként a Mercedes-Benz gyárt majd konnektorról tölthető plug-in hibrid modelleket, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et. Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-gyár igazgatója pedig jelezte, augusztus 1-től ismét három műszakban termel majd a hazai üzem, és ha mindez nem lett volna éppen elég, kijelentette azt is, hogy még az idén megkezdődik a Mercedes-Benz A-osztály plug-in hibrid változatának hazai gyártása.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Hatalmas robbanással semmisült meg az eszköz.
2018-ban kezdték a projektet.
Nagy Márton szerint logisztikai, vasúti és töltőhálózat-fejlesztések jönnek.
Hat hónappal meghosszabbították az ideiglenes intézkedéseket.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?